26 november 2013

En liten tanke och att komma på sig själv

Som jag skrev igår så hade jag ångest. Ångest som jag inte riktigt kunde sätta ord på. Hade även en känsla av ensamhet. När den känslan kommer brukar jag även känna att jag orkar inte med det här längre. Att jag inte vill leva. Så var det även igår.

Idag har jag en helt annan känsla. Jag vill leva. Men fortfarande så finns ensamhets känslan kvar. Jag vet att den känslan hör ihop med att jag inte har min son boendes hos mig längre. Och det är så oerhört jobbigt.

Men vad jag kom på och tänkte i morse var att trots ångesten och ensamhets tankarna igår så ville jag inte ha alkohol. Jag tänkte inte ens på det. För den senaste tiden har alkoholen ändå varit min medicin mot ångest.
Känns lite som en befrielse att jag inte ens hade en tanke på alkohol igår.
Nu är det ju inte så att jag tror att det alltid kommer vara så men är glad att det var så igår.
Små steg är också steg i rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar