21 november 2013

Händelserik dag

Det kan man verkligen säga att gårdagen var.
Först dom obligatoriska proverna som jag måste ta till akademiska var 3:dje månad, sen stressa iväg till beroendemottagningen. Där hände det inte så mycket. Medicin behöver jag inte, det räcker med terapi. Dock ska vi ha kontakt 1gång i månaden och det känns tryggt. Sen stressade jag i väg till livlinan i mitt liv, terapin. Varje onsdag går jag i terapi för att lära mig hantera min bipolära diagnos och att vilja leva igen. Att vilja leva har inte varit en självklarhet för mig under senaste året. Har även försökt att avsluta mitt liv en gång (en senare historia). Inte pga alkohol utan alla dom andra sakerna som fick mig att börja självmedicinera med alkohol. Men nu under dom senaste 2 månaderna så har den önskan nästintill försvunnit. Har bara haft en sån känsla 1gång. Vilket är helt otroligt då det var det enda jag tänkte på för bara 3månader sen. Då satt jag med telefonen i ena handen och vinglaset i andra, redo att ringa NoA 24/7.
Men det har försvunnit.
Tänk vad mycket terapi kan hjälpa en när man är motiverad till att få hjälp. Då ska det förstås vara rätt sorts terapi och det har jag nu. Så jag är oerhört tacksam över den hjälpen jag får här och att jag tog beslutet i somras och flyttade hit från det negativa och destruktiva liv jag levde i min gamla hemort. Nu kan det bara bli bättre.

Gjorde även nånting annat stort igår och det var att gå på mitt första AA-möte här i krokarna.
Men skriver jag om ett tag, måste få i mig lite sen frukost först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar