15 november 2013

Och så var det fredag igen

Men den kommer inte bli som den har varit förut. Med andra ord en fredag utan vin.
Och det känns bra. Är inte det minsta sugen. Jag har egentligen alla möjligheter till det. Ingen son hemma och bjuden till en väninna för ett par glas men det blir aldrig så. För det första så vågar jag inte för det stannar ju aldrig vid 2 glas, och för det andra jag vill inte helt enkelt. Vill inte utsätta mig själv för det. jag vill inte utsätta mig för den ångesten som jag kommer att ha imorgon. Sen vill jag vara hemma. Länge sen som jag kände att jag vill vara ensam hemma. Att jag inte har ett behov av att träffa nån och dricka vin. Jag vill inte ens dricka vin i min ensamhet. Det har jag också gjort så många gånger.

Så känns det just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar