23 november 2013

Om jag skulle skriva en bok

Jag som många andra har en önskan att skriva en bok om sitt liv. Speciellt vi som har upplevt något traumatiskt i våra liv.
Jag vill också göra det men har definitivt ingen ork till det. Jag är heller inte någon författare. Kan inte få ner alla tankar, känslor och upplevelser på papper. Jag kan skriva och skriva men när jag sen läser vad jag har skrivit så finns det varken rim eller reson i det. 

Några axplock kan jag dock ge:

Växte upp med en alkoholiserad mamma.
Flyttade hemifrån vid 16års åldern.
Jobbade häcken av mig för att kunna resa. 
Reste mycket och var borta länge
Fick mitt första barn när jag var 24
Träffade barnens pappa när jag var 26 (ja, han tog till sig min dotter som sitt eget barn), vi gifte oss efter 2år och fick en son ett år senare.
Mamma dog när jag var 27
Skilde mig vid 32
Fick en hjärtinfarkt när jag var 35
Träffade en ny man (love of my life) vid 36
Blev akut hjärtsjuk när jag var 38 som resulterade i en akut hjärttransplantation några månader senare.
Blev lämnad av min stora kärlek strax innan jag fyllde 41
Då rasade livet samman. Mycket alkohol, psykiskt instabil. 
2 suicid försök nu i år. Och en flytt till en ny ort.
Man kan tydligt läsa mellan raderna när alkoholen har funnits i mitt liv på ett osunt sätt.
Har jobbat heltid under hela tiden. Aldrig varit arbetslös.

Idag jobbar jag på att hitta mig själv igen och jag är på god väg.


 

 

4 kommentarer:

  1. Ja jag är ju likadan. När jag var yngre och gick i plugget så gillade jag att skriva. Jag har ju skrivit dagbok i hela mitt liv. Ska försöka mig på att skriva på min bok igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, i yngre tonåren skrev jag mycket men idag inget.
      Idag finns allt i huvet. Inget på papper.

      Radera
    2. Jag skriver lite grann men sedan har jag ju min blogg som jag skriver varje dag i. Den här och även http://vi5blogg.wordpress.com/

      Radera
    3. Va in och kikade på din andra blogg. Kunde dock inte kommentera nåt då jag har en gammal Wordpress blogg som den hänvisar till när jag skriver in mailadressen . Men hur som haver så är din andra blogg riktigt rolig!
      Om du vill så kan du alltid kika in på min gamla blogg från den tiden då jag var ny opererad. Sök på svealeas

      Radera