25 november 2013

Varför blir man alltid magsjuk på natten

Det är en fråga jag har ställt mig många gånger.
Kommer ihåg när barnen var små då blev dom alltid sjuka på natten. Och man fick springa upp alldeles yr i huvet och byta lakan, torka golv och sen sitta med en hink. Hålla handen och torka runt mun. Och alltid fick man kväljningar själv.
Kommer inte ihåg när jag själv var magsjuk sist. Måste ha varit flera, flera år sen men inatt så var det min tur.
Hade varit på mitt andra AA-möte och jag mådde så illa. Först tänkte jag att det måste ha varit nåt jag ätit hos barnens pappa. Hade nämligen varit där innan då han har fyllt år i veckan som var. Men sen tänkte jag att alla borde ju bli dåliga om det hade varit maten. Fast jag mådde ju lite illa redan innan. Så efter en timme hemma så var det bara ett faktum. Jag var magsjuk och springandet till toan började. Säger bara fy fan!! Magsjuka önskar jag inte ens min värsta fiende.
Till kl 4 i morse har jag sprungit där. Sen var det äntligen slut. Några timmars sömn har det blivit nu. Lite trött är jag nu och inte så överdrivet sugen på nåt att äta men jag mår inte illa i alla fall.

Lite mer om AA kommer nog sen när jag är lite piggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar